Firma Wiśniowski to największy polski producent bram i ogrodzeń. Firma od lat posługiwała się logo, które nie oddawało jej statusu, dlatego też została podjęta decyzja o przystąpieniu do procesu rebrandingu.

Nowy znak zerwał całkowicie ze starym wizerunkiem. Nowe logo jest nowoczesne, mocne, charakterystyczne.  Kolorystyka nowego logo nawiązuje do metali szlachetnych, a także aluminium i stali, podkreślając branżę, prestiż i najwyższą jakość wykonania, a więc to, co firma oferuje swoim klientom. Wybrana rodzina typograficzna odpowiednio podkreśla cechy marki, a lekkie gradienty budują przestrzenną formę logo.

Naszym zadaniem było przeprowadzenie kompleksowej zmiany w systemie identyfikacji wizualnej klienta, w tym:

  • audyt wizerunkowy,
  • wizje lokalne w punktach sprzedaży,
  • analiza oznakowania produktów,
  • projekt nowego logo,
  • projekt wzorcowych materiałów firmowych (corporate identity),
  • projekt wzorcowych materiałów reklamowych,
  • projekt oznakowania punktów sprzedaży.

Większą część grupy docelowej marki Wiśniowski stanowią mężczyźni, stąd znak ukazujący aspiracje, rozwój, innowacyjność oraz wysoką jakość produktów. Dodatkowo, można dostrzec w logo oprócz inicjałów właściciela, (A.W.) strzałki kierujące się w górę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy. Strzałki to również alegoria oznaczeń na słupach granicznych, które sugerują i podkreślają podstawową funkcję produktów marki – wyznaczanie i zamykanie terenu i własnej przestrzeni.

Po zaprojektowaniu logo przystąpiliśmy do prac nad materiałami akcydensowymi, skierowanymi do klientów i partnerów biznesowych.  Kolejnym wyzwaniem było stworzenie systemu oznakowania punktów sprzedaży.

Konsekwentne użycie kolorów, silne logo, typografia Gotham i przemyślana architektura informacji wyróżniają swoją prostotą i elegancją firmę Wiśniowski nie tylko na tle konkurencji, ale także w odniesieniu do całej branży budowlanej

Każdy rebranding oceniany jest przez rynek i to klienci marki decydują o tym, czy można go uznać za sukces, czy nie. Zmiana wizerunku marki Wiśniowski, przy której mieliśmy przyjemność pracować, miała miejsce w 2012 roku, teraz z perspektywy czasu śmiało możemy powiedzieć, że jest to ogromny sukces firmy.

Niezawodność, innowacyjność, prestiż i trwałość to synonimy, z którymi marka Wiśniowski chce być i, dzięki nowej identyfikacji, jest utożsamiana.

Znak marki Wiśniowski znalazł się w zestawieniu najlepszych znaków graficznych II Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, a cały  proces rebrandingu został uznany za wzorowy i wraz z wystawą podróżuje po Polsce i Europie.

Case study:

Pozycjonowanie PB Nails

Marka w duchu health & beauty.

ZOBACZ CASE STUDY

Wprowadzenie na rynek Brumm

Nowa marka w branży chemii motoryzacyjnej.

ZOBACZ CASE STUDY

Zobacz podobne realizacje

Rebranding

Immergas